Dramatyczny spadek sprzedaży monitorów LFD

Blokady w całej Europie po wybuchu pandemii doprowadziły jednak do potężnego spadku zapotrzebowania na LFD w br., zwłaszcza na urządzenia wykorzystywane w przestrzeni publicznej.

Z powodu wirusa duże problemy ma transport, hotele i retail, czyli rynki zaliczane do najważniejszych dla LFD.

Ponadto mniej pracowników dojeżdżających do pracy oznacza mniej odbiorców przekazów na ekranach umieszczonych w środkach komunikacji.

Pod znakiem zapytania stoi przyszłość ekranów dotykowych we wspólnych przestrzeniach. Wygoda może przegrać tutaj z obawą o higienę. Zdaniem Contextu ciekawe będzie monitorowanie, jak producenci dostosowują się i tworzą alternatywy dla paneli dotykowych.

Sprzedaż monitorów wielkoformatowych do Digital Signage w kwietniu br. zmniejszyła się w Europie o 46 proc. wobec analogicznego okresu ub.r. Spadło zapotrzebowanie na panele przeznaczone do wnętrz. Obecnie potrzebne są monitory biurkoweh, a nie ekrany w salach konferencyjnych, ponieważ pracownicy i uczniowie siedzą w domach – zauważają analitycy.

Czytaj więcej na: Dramatyczny spadek sprzedaży monitorów LFD