Montaż podzespołów 3scort 405212 001 jest procesem montażu elementów wybranej konstrukcji, który obejmuje konfigurację, instalację, testowanie i kalibrację. Zadanie to wymaga umiejętności czytania schematów, interpretacji instrukcji i wykonywania skomplikowanych procedur montażowych. W przypadku montażu podzespołów 3scort 405212 001 ważne jest, aby zrozumieć, jak poszczególne elementy współpracują ze sobą i jaką funkcję pełnią, oraz aby dokładnie wykonać wszystkie procedury montażowe. Montaż podzespołów 3scort 405212 001 wymaga czasu i wiedzy, ale jest konieczny, aby uzyskać wydajny i trwały produkt.
Ostatnia aktualizacja: Montaż podzespołów 3scort 405212 001
Podręcznik skierowany do uczniów szkół ponadgimnazjalnych, którzy kształcą się w zawodach technik mechatronik i monter mechatronik. Realizuje treści z zakresu pierwszej części kwalifikacji E. 3 (Montaż elementów, podzespołów i zespołów mechanicznych).
Autor publikacji wyczerpująco omawia zagadnienia związane z przestrzeganiem zasad bhp, budową zespołów i podzespołów mechanicznych, przygotowaniem ich do montażu i procesem montażu. Uczeń znajdzie tu też informacje na temat: oceny stanu technicznego zespołów i podzespołów, technologii obróbki, technik łączenia materiałów, narzędzi do montażu i demontażu podzespołów i zespołów mechanicznych. Wiadomości teoretyczne opatrzono licznymi przykładami i ćwiczeniami wskazującymi sposoby praktycznego zastosowania wiedzy.
W publikacji znajdują się też zdjęcia, rysunki i schematy, które ułatwią zrozumienie i zapamiętanie materiału, oraz pytania kontrolne, pomocne w sprawdzaniu stopnia przyswojenia omówionych treści.
Stanisław Sierny – wieloletni nauczyciel przedmiotów zawodowych z branży elektronicznej, informatycznej i elektrycznej.
Numer dopuszczenia MEN: 17/2016
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Przedstawiamy siedem kroków, zgodnie z którymi należy postępować, aby profesjonalnie zamontować uszczelkę pod głowicę cylindrów.
1. Powierzchnie uszczelniające części konstrukcyjnych (głowica cylindrow/blok silnika starannie oczyścić, odtłuścić, usunąć resztki powłoki i pozostałości starej uszczelki
2. Otwory gwintowane pod śruby głowicy oczyścić z zanieczyszczeń i oleju. Gwint sprawdzić na uszkodzenia i łatwość wkręcania
3. Sprawdzić powierzchnie części konstrukcyjnych:
• Nierowności materiału wygładzić osełką do gładzenia na mokro
• Płaskość części konstrukcyjnych wyznaczyć na całej części posługując się liniałem krawędziowym (włoskowym): w kierunku wzdłużnym = 0, 05 mm; w kierunku poprzecznym = 0, 03 mm
• Wszelkie uszkodzenia gładzi muszą być usunięte (wyplanowanie w zakładzie specjalistycznym)
4. Uszczelkę głowicy wycentrować na bloku silnika (bez dodatkowej masy uszczelniającej). Dokładnie zwracać uwagę na to, żeby nie uszkodzić powłoki uszczelki
5. Nasadzić głowicę cylindrow
• Unikać uszkodzenia powierzchni uszczelniającej przez zadrapania
• Zwracać uwagę na pozostałości jak wiory metalu, ktore mogą przedostawać się z głowicy silnika na uszczelkę
6. Śruby głowicy
6. 1
• Zgodnie z zaleceniami producentów samochodów śruby głowicy i podkładki należy wymieniać na nowe
• Gwint i powierzchnię przylegania śruby lekko naoliwić
6. 2
• Jeśli montuje się rownież podkładkę, wykonać oliwienie między nią i łbem śruby
• Uwaga: w żadnym wypadku nie oliwić powierzchni przylegania podkładki do głowicy
7. Dociąganie śrub
• Moment dociągania / kąt dociągania: stopniowo zgodnie z instrukcją dociągania
• Przestrzegać instrukcji dokręcania, jeśli występuje
Źródło: Elring
Polska Izba Motoryzacji jest organizacją samorządu gospodarczego zarejestrowaną na podstawie Ustawy o izbach gospodarczych. Powstała w 1994 roku i skupia przedstawicieli szeroko rozumianego lobby sektora motoryzacyjnego.